Jump to content

-->

Welcome to MakeupTalk


Sign In  Log in with Facebook

Create Account
Welcome to MakeupTalk, like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of MakeupTalk by signing in or creating an account.
  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.
 
Guest Message by DevFuse

Sponsor

The Return of the MakeupTalk Product Review Center! read more...


Recent Images In This Topic/Thread

No Images in this topic
Photo

Boyfriend Make-up


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#Post 1 of 29 OFFLINE   BebeQueen

BebeQueen

    Trainee

  • Members
  • Pip
  • 10 posts
  • Joined 22-July 09
Reviews

Posted 22 July 2009 - 08:35 PM

Hey you make-up Freaks!

So basically this forum topic I chose was going to be about boyfriend-make up...
The big question obviously is, What kind of make up is ''appropriate'' if you are going to your boyfriend's house or your boyfriend is coming to your house?????

Okay, so first of all, I just wanna make 1 thing clear!

-DO YOUR MAKE UP AS NATURAL AS POSSIBLE, DON'T PUT ON THAT DAMN RED LIPSTICK WITH THAT DAMN BLUE EYESHADOW GIRL! DO NOT PUT LOADS OF FOUNDATION ON UR FACE AND ESPECIALLY, GO EASY ON THE BLUSH!!! GUYS WANT TO C U AS NATURAL AS POSSIBLE, IF YOU PUT ON HEAVY MAKE UP GUYS ARE GOING TO BE TURNED OFF BECAUSE THEY WILL HAVE THE DAMN FEELING THAT YOU ARE INSECURE + THE'LL C YOU AS A CLOWN!
POINT IS.... GUYS THINK YOU LOOK HELLA DISGUSTING IF YOU DO WEAR HEAVY MAKE UP (infront of them).

kay, now that's said

I was wondering what kind of ''looks'' YOU think is ''appropriate'' when you are going to see your boo.

BTW, Here are my 5 easy steps to achieving ''Boyfriend Make-up'':

-Put a bit of concealer on, and a sheer foundation ( The one you can still see your skin through it)
-A bit of blush on your nose to give you that cute rosy look (NOT ON THE CHEEKS BECAUSE YOUR NATURAL FACE DOESN'T LOOK LIKE THAT)
1-Just use a bit of mascara
2-Liquid eyeliner on top (that I kinda bring out for that sexy look aka eqyptian look)
3-Pencil eyeliner lightly on the bottom
4-Flavoured lip balm or gloss, in the colour of your lips or a invisible one
5-Run away from the mirror as fast as you can before you grab that damn eyeshadow or put on some more of that crap on your face!!! You look great , your boo is going to love it!!!

Warning: Do not use powder, this makes you look older and cakey, A bit of translucent powder on the shiny areas is okay, but try not to use it. If you are shiny though, go ahead and just use those oil blotting sheets by clean&clear and you'll be good!

Okay thats that, now im really excited what looks YOU like to wear to your boyfriends house!

#Post 2 of 29 OFFLINE   pinksugar

pinksugar

    Obsessed

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 17,832 posts
  • Joined 04-January 07
Reviews

Posted 22 July 2009 - 08:47 PM

To be quite frank I think that all men are different - most men can't even recognise how much makeup you're wearing, unless it's really badly applied.

I would wear exactly the makeup I normally wear when I'm out and about, and as time goes on, if we were just going to his house to hang out, probably minimal to no makeup.

If I'm wearing bright red lipstick, then that's what I'm wearing, I wouldn't change it just because I'm seeing him - although, I find that I don't wear lipstick when I'm in a relationship simply because the smudging is frustrating
 

 


#Post 3 of 29 OFFLINE   akathegnat

akathegnat

    Enthusiast

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 956 posts
  • Joined 05-March 08
Reviews

Posted 22 July 2009 - 09:06 PM

ITA Rosie, I'm going to be myself. I cut out the lipstick and kind of go for a stain more and a balm if I want color if I'm around a guy. I've found that all guys are different. I've even had guys that ask for MORE makeup. So you really can never tell. It's about me and if they dont' like it, then really they are not the right one. Sorry if this is kind of a ramble I wanted to get a few things out.

#Post 4 of 29 OFFLINE   pinksugar

pinksugar

    Obsessed

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 17,832 posts
  • Joined 04-January 07
Reviews

Posted 22 July 2009 - 09:13 PM

no, it makes perfect sense
 

 


#Post 5 of 29 OFFLINE   Karren

Karren

    Obsessed

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 19,597 posts
  • Joined 01-June 07
Reviews

Posted 22 July 2009 - 10:15 PM

Well I notice every womans makeup. Lol. Wear what you want and what makes you feel good..if the BF doesn't like it then you can always upgrade!
Karren on Facebook
Photos
Proud member of the National Sarcasm Society... Like we need your support!!
I reject your reality and substitute my own!

#Post 6 of 29 OFFLINE   MakeupByMe

MakeupByMe

    Aficionado

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,458 posts
  • Joined 08-April 08
Reviews

Posted 22 July 2009 - 10:20 PM

iF Its your Boyfriend than it Doesnt matter If you have Tons of makeup or None at all!!! Being however you want is key!!
If you looove to do makeup & He hates it than Go to another boys house hahah lol Just playin but you get it!!

#Post 7 of 29 OFFLINE   Dalylah

Dalylah

    Lacquer Lackey

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 7,736 posts
  • Joined 08-July 09
Reviews
  • Location:California, USA

Posted 23 July 2009 - 12:00 AM

As long as I'm smiling my husband is ok with my makeup choices or lack thereof. Sometimes it's just one of those days where I'm going natural and some days I have everything on. He appreciates both and is mature enough to understand the aspects and reasons why I make my choices.

#Post 8 of 29 OFFLINE   mollydolly

mollydolly

    Novice

  • Members
  • PipPip
  • 169 posts
  • Joined 28-January 09
Reviews

Posted 23 July 2009 - 12:05 AM

aw man i was hoping this was going to be a thread about putting makeup on your boyfriends.
:[

haha

#Post 9 of 29 OFFLINE   Dalylah

Dalylah

    Lacquer Lackey

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 7,736 posts
  • Joined 08-July 09
Reviews
  • Location:California, USA

Posted 23 July 2009 - 12:13 AM

Originally Posted by mollydolly View Post
aw man i was hoping this was going to be a thread about putting makeup on your boyfriends.
:[

haha
Honestly so was I

#Post 10 of 29 OFFLINE   Sexy Sadie

Sexy Sadie

    Aficionado

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 2,103 posts
  • Joined 01-August 08
Reviews

Posted 23 July 2009 - 07:38 AM

I really like a guyliner!

#Post 11 of 29 OFFLINE   Adrienne

Adrienne

    Obsessed

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14,690 posts
  • Joined 25-September 07
Reviews

Posted 23 July 2009 - 09:42 AM

I could care less of what my SO thinks of my makeup but I can always trusts him to let me know if something looks bad. I think if I have to have an appropriate look for a b/f then that's not someone I'd want to spend time with. Where's the freedom in that?

"Every saint has a past; every sinner has a future."

"Maybe you should eat makeup so you can try and be pretty on the inside, b*tch."


#Post 12 of 29 OFFLINE   Mylala88

Mylala88

    Novice

  • Members
  • PipPip
  • 185 posts
  • Joined 30-November 08
Reviews

Posted 23 July 2009 - 01:01 PM

I like to wear what makes me look good. Period. While I do tend not to wear as much lip products I don't go out of my way not to wear certain makeup because that would be too much like hiding a part of myself!

My ex-boyfriend saw me w/red lipstick once and not only started getting really bothered by it he kept telling me to take it off because it looked like a "joke". You'd think I plastered my entire face w/clown makeup by the way he was acting. Needless to say he's an "ex" for a reason.

Shameless red lips pic xp


#Post 13 of 29 OFFLINE   tyari

tyari

    Aficionado

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 2,636 posts
  • Joined 20-March 08
Reviews

Posted 23 July 2009 - 01:09 PM

Originally Posted by BebeQueen View Post
Hey you make-up Freaks!

So basically this forum topic I chose was going to be about boyfriend-make up...
The big question obviously is, What kind of make up is ''appropriate'' if you are going to your boyfriend's house or your boyfriend is coming to your house?????

Okay, so first of all, I just wanna make 1 thing clear!

-DO YOUR MAKE UP AS NATURAL AS POSSIBLE, DON'T PUT ON THAT DAMN RED LIPSTICK WITH THAT DAMN BLUE EYESHADOW GIRL! DO NOT PUT LOADS OF FOUNDATION ON UR FACE AND ESPECIALLY, GO EASY ON THE BLUSH!!! GUYS WANT TO C U AS NATURAL AS POSSIBLE, IF YOU PUT ON HEAVY MAKE UP GUYS ARE GOING TO BE TURNED OFF BECAUSE THEY WILL HAVE THE DAMN FEELING THAT YOU ARE INSECURE + THE'LL C YOU AS A CLOWN!
POINT IS.... GUYS THINK YOU LOOK HELLA DISGUSTING IF YOU DO WEAR HEAVY MAKE UP (infront of them).

kay, now that's said

I was wondering what kind of ''looks'' YOU think is ''appropriate'' when you are going to see your boo.

BTW, Here are my 5 easy steps to achieving ''Boyfriend Make-up'':

-Put a bit of concealer on, and a sheer foundation ( The one you can still see your skin through it)
-A bit of blush on your nose to give you that cute rosy look (NOT ON THE CHEEKS BECAUSE YOUR NATURAL FACE DOESN'T LOOK LIKE THAT)
1-Just use a bit of mascara
2-Liquid eyeliner on top (that I kinda bring out for that sexy look aka eqyptian look)
3-Pencil eyeliner lightly on the bottom
4-Flavoured lip balm or gloss, in the colour of your lips or a invisible one
5-Run away from the mirror as fast as you can before you grab that damn eyeshadow or put on some more of that crap on your face!!! You look great , your boo is going to love it!!!

Warning: Do not use powder, this makes you look older and cakey, A bit of translucent powder on the shiny areas is okay, but try not to use it. If you are shiny though, go ahead and just use those oil blotting sheets by clean&clear and you'll be good!

Okay thats that, now im really excited what looks YOU like to wear to your boyfriends house!
LOL! I love this!

#Post 14 of 29 OFFLINE   Dalylah

Dalylah

    Lacquer Lackey

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 7,736 posts
  • Joined 08-July 09
Reviews
  • Location:California, USA

Posted 23 July 2009 - 02:38 PM

Originally Posted by Mylala88 View Post
I like to wear what makes me look good. Period. While I do tend not to wear as much lip products I don't go out of my way not to wear certain makeup because that would be too much like hiding a part of myself!

My ex-boyfriend saw me w/red lipstick once and not only started getting really bothered by it he kept telling me to take it off because it looked like a "joke". You'd think I plastered my entire face w/clown makeup by the way he was acting. Needless to say he's an "ex" for a reason.

Shameless red lips pic xp
http://img188.images...0/dscn1897u.jpg
Good thing he's your ex. There is nothing wrong with that lipstick and it certainly does not make you look like a "joke". Even if he disliked it there are other ways of expressing his displeasure at your choices.

#Post 15 of 29 OFFLINE   mollydolly

mollydolly

    Novice

  • Members
  • PipPip
  • 169 posts
  • Joined 28-January 09
Reviews

Posted 23 July 2009 - 03:17 PM

my boy likes my makeup
and he likes me without it.
sometimes he thinks i do it too dark though.
but he still thinks i'm beautiful.

pshh yeah

he said he never really noticed girls makeup before he met me
and now he's like "omg ew that girls eyeliner makes her look like a racoon" or "omg thisgirl in my anatomy class looked really hot from far away then i looked at her face and she had like craters filled in with nasty cracked looking caked on concealer an then she didn't look hot anymore... and she had on way too much blush" haha

#Post 16 of 29 OFFLINE   Karren

Karren

    Obsessed

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 19,597 posts
  • Joined 01-June 07
Reviews

Posted 23 July 2009 - 04:23 PM

Hmmmmm. He's becoming quite the expert? Better hide your makeup.. So he doesn't start experimenting.. Lol
Karren on Facebook
Photos
Proud member of the National Sarcasm Society... Like we need your support!!
I reject your reality and substitute my own!

#Post 17 of 29 OFFLINE   lolaB

lolaB

    Aficionado

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 3,526 posts
  • Joined 25-May 08
Reviews

Posted 23 July 2009 - 05:33 PM

I wear whatever I want to wear around my boyfriend. He doesn't complain, and even if he did, I'd just tell him to shut it, lol.

#Post 18 of 29 OFFLINE   BebeQueen

BebeQueen

    Trainee

  • Members
  • Pip
  • 10 posts
  • Joined 22-July 09
Reviews

Posted 23 July 2009 - 09:47 PM

Reply to mylala88


babygirl you look real good in that red gloss!!! You rockin dem lips!
but yeh I understand why your ex is your ''ex'' in that case, but in 1 way it is understandable because most boys like to kiss ''unmasked'' lips, know what I mean? Like one time I wore this heavy lip gloss(clear) and when I kissed him he was like ''what's that sticky stuff'', you know what I mean It is never nice for anyone to be kissing sticky coloured lips, chapstick will do just fine. But anyways what I am trying to say, your boo should still love you even with the make up, because that is what you like to do!!
Anyways thats y I opened this thread, to hear what yall gotta say. As I said, as of what I have heard from all my guy friends is that they hate heavy make up.


Keep the comments coming I wanna know!!!

#Post 19 of 29 OFFLINE   MakeupByMe

MakeupByMe

    Aficionado

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,458 posts
  • Joined 08-April 08
Reviews

Posted 23 July 2009 - 10:12 PM

lol I think I posted this before but IMO aNY mAn Who Says he HAtes HEavy Makeup is a LIAR/ Hypocrite IMO If he says He doesnt Really care Or Notice it That I believe is true I Know Sooo Many Guys who say They hate Heavy Makeup on a Girl Yet When that Gorgeous Model type porn Girl walks by with A Sh*** Load of Makeup & Lashes Their they go Drooling lol I Wear Tons Tons of Makeup & Have NEVER EVER Had one guy complain!!!!! Now What I think they mean by "Hate heavy Makeup" is TO US A Girl like Mimi lol From drew carey Her makeup is DONE WRONG But to a guy Her makeup is HEAVY See what I mean!!! Think about it

#Post 20 of 29 OFFLINE   xtiffanyx

xtiffanyx

    Aficionado

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,643 posts
  • Joined 19-December 06
Reviews

Posted 23 July 2009 - 10:34 PM

I've talked to several guys like Monet mentioned who say they hate girls who wear lots of makeup yet all the girls they check out are the ones who are wearing lots of makeup. Monet, every look I've seen you post here on MUT has been stunning so I know nobody would be complaining .

I've been with my bf for almost 6 yrs. so he doesn't count, but there's no way I'd change my style of makeup over a guy. Sometimes I barely wear any and sometimes I wear a lot, but it's my decision to look however I want. If someone doesn't like that it's perfectly fine, we all have different opinions and taste, but if he wants to complain or tell me to change something he can just kiss my ass bc it won't happen .